دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۱۵:۱۸

ایران به جمع کشورهای فناوری ساخت پمپ‌های کرایوجنیک پیوست
باشگاه خبری فراساحل: ایران با افتتاح خط تولید پمپ کرایوجنیک، پس از کشورهای ژاپن، آمریکا و آلمان چهارمین تولیدکننده این نوع پمپ شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، مهدی فرج پوروند در مراسم رونمایی از پمپ کرایوجنیک گفت: پمپ‌های کرایوجنیک برای پمپاژ گاز پروپان مایع در دمای منفی ٤٨ درجه سانتیگراد و به منظور انتقال ال پی جی از پالایشگاه به کشتی‌های حمل‌کننده برای صادرات این محصول به دیگر کشورها طراحی و در ایران ساخته شده است. وی با تاکید بر این‌که کیفیت پمپ‌های ساخت داخل هم‌طراز با پمپ‌های مشابه اروپایی است و در مقایسه با محصولات مشابه کشورهای آسیایی (چین) کیفیت بالاتری دارد، افزود: قیمت پمپ‌های تولید داخل یک سوم مشابه اروپایی خود است. رئیس هیئت مدیره شرکت پمپ‌های صنعتی ایران با اشاره به این ‌که طراحی و ساخت پمپ‌های کرایوجنیک بیش از سه سال طول کشید، تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، تولید پمپ‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و پمپ‌های بزرگ آبرسانی و نیروگاهی در داخل کشور بیش از ٤٠٠ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد.

پوروند ادامه داد: این پمپ‌ها به صورت کامل غوطه‌ور در عمق ٤٠ متری مخازن ال پی جی فازهای پارس‌جنوبی نصب می‌شود؛ همچنین به دلیل حساسیت محصولی که پمپاژ می‌کند و در دمای بسیار پایین محصول و نیز غوطه‌ور بودن پمپ و الکترو موتور در داخل پروپان و بوتان مایع، از طراحی پیچیده‌ای برخوردار است. به گفته وی، ایران هم‌اکنون چهارمین کشور تولیدکننده این نوع پمپ‌ها بعد از کشورهای ژاپن، آمریکا و آلمان است. پوروند در مورد تست این نوع پمپ‌ها تصریح کرد: با توجه به دمای بسیار پایین پروپان مایع، پمپ‌های کرایوجنیک که برای پمپاژ این نوع محصول طراحی شده است با نیتروژن مایع و در دمای منفی ١٩٦ درجه سانتیگراد تست می‌شود که طراحی و ساخت این خط آزمایشی بیش از دوسال طول کشیده و حدود ٢٠ میلیارد ریال هزینه دربر داشته است. وی یادآور شد: هم‌اکنون به ٩٦ دستگاه پمپ کرایوجنیک در کشور نیاز داریم که ٣٢ دستگاه آن در شرکت پمپ‌های صنعتی ایران ساخته می‌شود؛ ضمن این که سال گذشته در مجموع هزار و ٢٠٠ دستگاه پمپ در مدل‌های مختلف در این شرکت تولید شده است.


  کد خبر : 349
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :